Aloha uit Hawaii

10 mei 2014 - Kapaa, Hawaii, Verenigde Staten

Als je even helemaal niets wilt doen en geen drukte om je heen wilt dan is Hawaii een super bestemming. De afgelopen 2 weken hebben we twee eilanden aangedaan en we hebben vooral weinig gedaan. Na de vele kilometers rijden in Australie en Nieuw Zeeland (ruim 11.000) was het nu even tijd om te relaxen en zeker ook de afgelopen maanden even te laten bezinken.

De eerste 10 dagen hebben we doorgebracht op Oahu aan de North Shore van het eiland. Deze kant staat bekend om zijn laid back sfeer en is erg gericht op het surfen. In de winterperiode, november – februari komen hier golven voor van wel 15 meter, nu in het voorjaar zijn ze wat lager maar soms heb je geluk en heb je toch ineens 5/6 meter golven en ik kan je vertellen dat is al behoorlijk indrukwekkend. Zelf de zee ingaan met deze golven is geen optie maar we hebben er wat mooie plaatjes van kunnen schieten. Ook hebben we geleerd dat de zee heel onvoorspelbaar is op dat soort momenten. Zo lig je 6 meter van de waterlijn af en zo komt zo’n hoge golf met veel vaart zomaar tot aan en zelfs over je handdoekje, helaas heeft één van de e-readers dit fenomeen niet overleefd.

Onze eerste plek op Oahu was het leuke dorpje Haleiwa, we hadden daar een Condo (appartement) gehuurd. Het gebouw staat direct aan het strand en is van alle gemakken voorzien. Na de camper was het heerlijk ruimte te hebben. Daarna hadden we een huis gehuurd in Waimea, dit huis ligt direct om de hoek van de surfstranden. Het weer was echt heerlijk, gelukkig af en toe een wolkje voor verkoeling, we hebben dus veel op het strand gelegen. Het water is erg helder en we hebben zelfs schilpadden voorbij zien zwemmen. Mark heeft zich gestort op iets nieuws SUP, Stand Up Paddling en vindt dit helemaal geweldig, dus ben bang dat er ook een plank aan de Noorderplassen komt te liggen. We hebben natuurlijk op Oahu rondgereden, we hebben de oostkust afgereden en we hebben ook Waikiki (het toeristische deel naast Honolulu) aangedaan voor een beetje shoppen.

Na Oahu zijn we naar Kauai gevlogen voor de laatste 5 dagen. Dit eiland wordt ook wel het Garden Island genoemd en is enorm groen. Het regent dan ook regelmatig op dit eiland. Het eiland is maar voor 20% te bezichtigen de rest is onbegaanbaar. Het eiland heeft een kleine versie van de Grand Canyon, de Waimea Canyon genaamd. We hebben met onze 4x4 alle wegen dan ook afgereden en de overige 80% hebben we weer met een helikopter bezichtigd. Helaas zat het weer niet alle dagen mee op dit eiland, maar Mark is het liggen op het strand zoiezo een beetje beu dus het is goed dat we weer naar de drukte gaan. Onze laatste dagen zullen we in Californië doorbrengen dus jullie hebben nog een blog tegoed en dan komen we naar huis.

Mahalo en tot snel

Es en Mark

1. Bar:
    11 mei 2014
    Wat fijn om te lezen dat jullie lekker aan het bijkomen zijn op hawaii!!! Wij zijn net een terug uit Terschelling ook een heerlijk eiland, maar dan zonder palmbomen en iets dichterbij ;-). Veel plezier de laatste dagen daar en have lot's off fun in California and... For god sake, bring back some off that Californian sun to us!!!! het is hier echt op z'n Hollands gezegd, kl... weer!! Dikke klapzoen Bar
  2. Margareth:
    12 mei 2014
    Hoi Esther en Mark, wat een fantastische verhalen allemaal. Kan er nog wat meer bij in jullie hoofd? Geniet er maar van.
    Ik zie dat het in Californie lekker weer is.
    Groetjes en dikke kussen uit de regen,
    Margareth
  3. Hans en Joke:
    13 mei 2014
    Weer heerlijk om jullie verhaal te lezen en mee te beleven.
    Misschien weet je het al, maar wij zijn weer opa en oma geworden van
    Maeve Joly. Daar zijn wij weer super blij mee!!
    Heel veel lieve groetjes en geniet van het laatste stuk van jullie prachtige reis.
    XX
  4. Steve en corrie:
    16 mei 2014
    We loved reading about your time in Hawaii .Good to hear that you were able to relax after all your driving.We are enjoying beautiful weather sun every day.Busy working in the garden, getting ready to plant hundreds of bulbs .Steve has almost
    finished the timber screen 14 meters long by 1.8 high.We can now have our happy hour on our top terrace in private . We wish you a happy time ln California look forward to your next blog. Love from Corrie and Steve.
  5. Jasper:
    16 mei 2014
    Hoi Es en Mark,

Voordat jullie dit geweldige (b)logboek gaan afsluiten, eindelijk nog even een reactie van mij. Ik heb met veel gezonde jaloezie genoten van jullie prachtige avonturen samen. Ik ben benieuwd om alle details nog eens live van jullie te horen! Veel plezier in California en tot in NL!
    Jasper