Home Sweet Home

27 mei 2014 - Almere Thuis, Nederland

Lieve familie en vrienden.

Na 115 dagen op reis te zijn geweest en 3 continenten te hebben bezocht, zijn we donderdagochtend weer aangekomen in Nederland in ons heerlijke huis in Almere.

De vluchten (4 uur naar Chicago en 8 ½ uur naar Amsterdam) verliepen voorspoedig en op Schiphol zijn we verwelkomd door de ouders van Esther samen met Joyce terwijl Mark zijn ouders in Almere op ons stonden te wachten. Het was heerlijk elkaar weer te zien.

Zoals de verhalen wellicht al hebben laten doorschemeren, was dit voor ons een absoluut onvergetelijke ervaring. Zo hebben we in een relatief “korte” tijd bijzonder veel gezien van een wereld die we tot voor kort niet kenden, erg leuke en inspirerende mensen ontmoet maar ook veel over onszelf geleerd en ontdekt dat Esther en ik een bijzonder sterke en mooie relatie hebben.

Daarnaast hebben we mogen ervaren dat er een prachtige groep mensen om ons heen is, die erg heeft meegeleefd en prachtige, soms ontroerende, maar ook persoonlijke,  reacties op het reisblog, hebben gegeven.

Wat de toekomst dan ook voor ons in petto heeft, deze reis hebben we moeten maken en het heeft ons erg veel doen realiseren over de relativiteit van alles, waarde van vriendschap en de ongelofelijke schoonheid van de wereld waarin we leven.

Vanzelfsprekend zullen we jullie tot in den treure vervelen met onze verhalen en ervaringen maar een paar statistieken wil ik jullie niet onthouden;

• In totaal hebben we 53.362 kilometer gereisd waarvan 12.375 km per auto en 18 vluchten per vliegtuig. Op de afstanden in Australie hebben we ons een beetje verkeken, zo hebben we daar ongeveer 6.883 km rondgetoerd.
  • Naast Japan hebben we Yap, Palau, Guam, Australie, Nieuw Zeeland, Hawaii en het vaste land van de US bezocht
  • Voor vervoer hebben we de volgende middelen gebruikt;
    • Passagiersvliegtuig, klein vliegtuig, helikopter, hete lucht ballon, trein, metro, tram taxi, camper, terreinauto, 4x4 bus, veerboot, zeilboot, speedboot, charter jacht, cabrio,
  • Hebben we in 12 hotels, op 41 campings, 3 schepen en 3 nachtvluchten overnacht
  • Uiteindelijk hebben we 49 maal zelf gekookt en hebben we 51 restaurants bezocht
  • Tijdens het eten hebben we 109 flessen wijn leeg gedronken en zijn 8 wijngaarden bezocht
  • 3.349 foto’s overgehouden na de eerste selectie
  • Op het blog hebben we 29 reisverslagen geschreven, jullie hebben het 200 keer bezocht en bijna 2000 pagina’s bekeken
  • We zijn best actief geweest, zo hebben we;
    • Ongeveer 30 duiken pp gemaakt, 8 wijngaarden bezocht, zeil trip gemaakt, in een terrein wagen een eiland zonder wegen bezocht, hete lucht ballon vaart gemaakt, lange wandelingen in de woestijn gemaakt, minicruises inclusief duiken gemaakt, (Garnalen) gevist, helikopter rondvluchten gemaakt, gesurfd, Stand Up Paddle boarden geleerd
    • Heel veel Yahtzee gespeeld en dit keer heeft Mark met 14- 20 gewonnen
  • Reizen zoals wij het doen heeft wat gevolgen voor ons gewicht, beiden 5kg zwaarder teruggekomen…..

Kortom we hebben een mooie reis vol afwisseling mogen maken en zijn we stiekem aan het nadenken over de volgende!. Wij willen super bedanken voor het meeleven en de vaak super leuke reacties en willen jullie graag snel weer zien

Tot snel!!!

Esther en Mark

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rob:
    27 mei 2014
    Het kost wat, maar dan krijg je ook wat, vooral heel veeeeeeeeeeeeeel wijn!!!. Verheug mij op de lunch vriend.
  2. Etienne:
    28 mei 2014
    Geweldig mooi om te lezen dat jullie het zo fantastisch naar jullie zin hebben gehad. Welkom thuis, we hopen jullie snel weer te zien en (tot vervelens toe) jullie verhalen aan te horen!

LIefs,
    Miranda, Yme en Etienne.
  3. Gwen:
    28 mei 2014
    WELKOM THUIS!!! Heb heerlijk met jullie mee gereisd via deze blog. Mijn dank daarvoor xxx